سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
سنگ را بدانجا که از آن آمده باز باید گرداند ، که شر را جز با شر نتوان راند . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

سرپرست اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت تعاون رفاه کار و امور اجتماعی و مسئول خانه های بهداشت کارگری کشور از افزایش 20 درصدی خانه های بهداشت کارگری در سال حماسه سیاسی اقتصادی خبر داد.

افزایش 20 درصدی خانه های بهداشت کارگری در سال حماسی

سرپرست اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت تعاون رفاه کار و امور اجتماعی و مسئول خانه های بهداشت کارگری کشور از افزایش 20 درصدی خانه های بهداشت کارگری در سال حماسه سیاسی اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کاشان سید حسین مدنی در اولین همایش تاثیر آسیب های اجتماعی نوپدید بر سلامت و بهداشت محیط کار اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کاشان با اشاره به رشد 10 درصدی تاسیس خانه های بهداشت کارگری طی 5 ساله اخیر گفت: تعداد این خانه ها تلاش می شود در سال جاری که به فرمایش مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی حماسه اقتصادی نامگذاری شده است به 20 درصد افزایش پیدا کند.
وی تعداد 1310 بنگاه اقتصادی دارای 50 تا 500 نیرو در سطح کشور را مشمول تاسیس خانه بهداشت کارگری دانست و افزود: تاسیس این خانه ها با کمک رشد ظرفیتهای شورای هماهنگ ی و سازمان هلال احمر انجام می شود.
به گفته وی، توسعه کیفی در حوزه خانه های بهداشت علاوه بر سالم سازی محیط کار پیشگیری فعالانه از آسیب های اجتماعی نوپدید است که در این زمینه نیز طبق توافقات انجام شده با سازمان بهزیستی بحث مداخلات
این سلامت روانی کارگران پیگیری می شود.
مسئول خانه های بهداشت کارگری کشور در ادامه با تاکید بر راه اندازی مراکز مشاوره ای برای ارائه خدمات به کارگران گفت: متاسفانه کارگران در حال حاضر بدلیل اینکه قیمتهای بالای مشاوره جزو تعرفه بیمه ها نیست خیلی کم از خدمات مشاوره ای بهره مند می شوند.
مدنی راه اندازی مرکز مشاوران تلفنی و کاربران ویژه عرصه کار و تولیددر راستای ارائه خدمات مراکز مشاوره ای
به کارگران را خاطرنشان کرد و گفت: این مرکز مشاوره ای در روزهای پایانی خردادماه رونمایی و افتتاح می شود.
وی اعزام مشاور و مددکار به بنگاه های اقتصادی در خصوص حل مشکلات رفتاری کارگران در حوزه ارتباطی آنها در محل و طراحی بسته های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوپدید، تدوین اطلس جامع خانه بهداشت کارگری، تدوین نقشه راه در حوزه پیشگیری،تاسیس یارانه مشاوره برای کمک به مراکز آسیب پذیر در جامعه بنا به تشخیص مدیران خانه بهداشت حتی تا 5 جلسه رایگان را از دیگر خدمات و برنامه های اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت تعاون رفاه کار و امور اجتماعی در سال 92 برشمرد.
به گفته وی، این برنامه ها مختص جامعه کار و تولید در حیطه مدیران ،منابع انسانی و مهارتهای زندگی کارگران است
سرپرست اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت تعاون رفاه کار و امور اجتماعی با اشاره به بازنویسی برنامه مشترک مصوب نمایندگان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سال 66 افزود: اطلاع از این برنامه بازنویسی شده در شرح وظایف خانه های بهداشت کارگری برای مسئولان در این حوزه و کارکنان ذی ربط آن ضروری است.
مدنی در پایان با تشریح دیگر برنامه های سال جاری این اداره تشکیل خانه های بهداشت کارگری در بنگاه های اقتصادی دارای 50 تا 500 نیرو و برگزاری دوره های آموزشی برای آنها را تاکید کرد و گفت: پیشگیری از آسب های اجتماعی و اجرای برنامه های آموزشی در این راستا از توقعات و انتظارات وزارتخانه است.
وی تصریح کرد: انتشار پیام الکترونیکی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از طریق ارسال مقالات تخصصی توسط مدیران اجرایی ادارات تعاون و کارکنان ذی ربط در این حوزه یکی از این برنامه ها است که می تواند در فضای مجازی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر در این عرصه انجام شود.
گفتنی است حسین مدنی سرپرست اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت تعاون رفاه کار و امور اجتماعی و مسئول خانه های بهداشت کارگری کشور برای شرکت در نخستین همایش تاثیر آسیب های اجتماعی نوپدید بر سلامت و بهداشت محیط کار اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کاشان ، نشست تخصصی با مسئولان اداره تعاون کاشان در راستای ارائه رهنمودهای لازم برای احداث خانه های بهداشت کارگری جدید در بنگاه های مشمول در سال جاری و بازدید از خانه های بهداشت شرکت صنعتی فولاد امیرکبیر(گالوانیزه) و اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)سایپا کاشان به این شهرستان سفر کرده بود.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 92/2/31 و ساعت 3:53 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 7
مجموع بازدیدها: 392545
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو