سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هنگامی که نزد دانشمندی می نشینی، برای شنیدن حریصتر از گفتن باش وخوب گوش دادن را مانند خوب گفتن یاد بگیر و سخن کسی را قطع مکن . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

اعضای شورای شهر شی‌آن چین به ریاست معاون شهردار این شهر و هیات همراه به عنوان یکی از شهرهای خواهر خوانده اصفهان با رییس اتاق اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

توسعه همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی بین دو شهر شی‌آن چین و اصفهان

اعضای شورای شهر شی‌آن چین به ریاست معاون شهردار این شهر و هیات همراه به عنوان یکی از شهرهای خواهر خوانده اصفهان با رییس اتاق اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران معاون شهردار شی‌آن چین در این دیدار این شهر را یکی از شهرهای مهم اقتصادی کشور چین برشمرد و گفت: این شهر در طول تاریخ چین بیش از 13 بار پایتخت بوده و در زمان پایتختی این شهر بیشترین تعاملات اقتصادی را با ایران داشته است.
«وانگ چی ون»با اشاره به ظرفیت اقتصادی و فرهنگی این شهر برای توسعه روابط با اصفهان در قالب خواهر خوانده مورد تاکید قرار داد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک از توانمندی‌ها و مبادله هیات‌های تجاری می‌تواند به عنوان نخستین اقدامات دو طرف برای تقویت روابط باشد.
وی هدف از سفر اعضای شورای شهر شی‌آن به اصفهان را توسعه همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی بین دو شهر اعلام کرد.
وی شی‌آن را یکی از شهرهای مهم علمی و اقتصادی بویژه در بخش ساخت تجهیزات الکترونیک معرفی کرد و گفت: اصفهان و شی‌آن می‌توانند در بخش گردشگری همکاری‌های نزدیکی داشته باشند.
وی همکاری‌های آموزشی بین دو شهر خواهر خوانده اصفهان و شی‌آن را مهم ارزیابی کرد و گفت: شی‌آن دارای 70 دانشگاه و موسسات آموزشی است و بیش از 800 هزار دانشجو در آن دانشگاه‌ها مشغول تحصیل‌اند.
نایب رییس شورای شهر شی‌آن چین از برگزاری همایش بین المللی اقتصادی سالانه در این شهر خبر داد و گفت: اتاق اصفهان می‌تواند با اعزام هیات بلند پایه به این همایش از نزدیک با سایر کشورهای شرکت کننده مذاکره تجاری کنند.
وی اضافه کرد: این همایش با همکاری سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگ‌های و در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.
وی تقویت همکاری اتاق بازرگان اصفهان با اتحادیه بازرگانی شی‌آن را خواستار شد و گفت: بازرگانان دو استان می‌توانند بر تعمیق روابط اقتصاد و فرهنگی تاثیرگذار باشند و مسوولان دولتی باید زمینه تقویت این همکاری را فراهم سازند.
وی حجم مبادلات اقتصادی بین استان شی‌آن و کره جنوبی را بیش از 5/1 میلیارد دلار در سال برشمرد و گفت: اصفهان نیز می‌تواند با شی‌آن در بخش‌های گردشگر، تامین مالی، آموزشی و صنعت همکاری‌های نزدیکی داشته باشد.
گفتنی است شی‌آن یکی از شهرهای کشور جمهوری خلق چین است. این شهر از قدمت تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار است. این شهر مرکز استان شی‌آن‌شی است و جمعیت آن با حومه بیش از هشت میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر است. این شهر با قدمت تاریخی بیش از سه هزار سال، یکی از چهار پایتخت باستانی و پایانه شرقی جاده ابریشم چین به حساب می‌آمده است.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 92/3/28 و ساعت 8:24 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 10
مجموع بازدیدها: 392337
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو